}

چارلز بوکوفسکی

چارلز بوکوفسکی که همچنین در فارسی بوکفسکی هم نوسته میشود، شاعر و یکی از نویسنده های اعتراضی نو در آمریکاست. او فرزند پدری آمریکایی و مادری آلمانی در شهر آندرناخ آلمان است که در سه سالگی به آمریکا می آید و گرچه مدتی در نیواورلئان و فیلادلفیا زندگی کرد اما بزرگ شده لس آنجلس است، و در همین شهر بود که هنر و روزنامه نگاری خواند. او اولین شعر خود را در 24 سالگی سرود و منتشر کرد. در 1954 بر اثر نوعی بیماری خونی به مدت 9 روز در بیمارستان با مرگ رو در رو بود و سرانجام پس از مرخصی از بیمارستان توانست به شعر گفتن و نوشتن داستان کوتاه ادامه دهد.
 اولین رمان او " پست خانه" در سال 1970 وقتی که ناشرش از او خواست به جای شعر داستان بنویسد منتشر شد. ناشرش معتقد بود رمان فروش بهتری از شعر دارد و بوکوفسکی از ترس قطع درآمد 100 دلاری ماهانه اش اولین رمانش را دو هفته بعد از تقاضای ناشر به او رساند. ناشرش متعجب که چگونه او تنها طی دو هفته توانسته این داستان را بنویسد.
بوکوفسکی کارمند پست بود که با نامه رسانی شروع کرد، اما بعد از امضای قراردادی با انتشارات گنجشک سیاه  مبنی بر پرداخت مادالعمر ماهیانه 100 دلار اداره پست را ترک کرد. او در این باره می گفت: من دو انتخاب داشتم... در اداره پست بمانم و تبدیل به یک احمق شوم و یا بیرون از آن وانمود کنم که نویسنده ام و گرسنه باشم. من گرسنگی را انتخاب کردم.
اشعار او بسیار تاثیر گذار است. او یکی از نویسندگان و شاعران معاصر تاثیر گذار آمریکایی به حساب می آید. در سال 1986 مجله تایمز او را " قهرمان فرودستان آمریکایی" نامید. او گرچه بیشتر به خاطر رمان هایش مشهور است اما بیش از 5300 شعر و داستان کوتاه نیز دارد.

آخرین رمان بوکوفسکی" عامه پسند" است که در ایران توسط پیمان خاکسار ترجمه و توسط نشر چشمه به چاپ رسیده است.

از چارلز بوکوفسکی نقل قول هایی شاعرانه یا ادیبانه در اینترنت منتشر می شود که همگی به او تعلق ندارند. در سایت بوکوفسکی آمده که اگر شعری از بوکوفسکی را روی تن تان تتو کردید اول مطمئن شوید که این شعر متعلق به بوکوفسکی است.

اینجا مجموعه ای از آثار او را می توانید بیابید

چارلز بوکوفسکی در 73 سالگی بر اثر سرطان خون در کالیفرنیا درگذشت. با تقاضای خودش روی سنگ قبرش نوشته اند: سعی نکن!  Do not try

خرید آخرین رمان چارلز بوکوفسکی، عامه پسند. 

نظر خود را بنویسید

EN
EN