}

معرفی کتاب هیچ کس کامل نیست

کتاب هیچ کس کامل نیست نوشته شارلوت چندلر است که در حقیقت حاصل گفتگوهای طولانی با این کارگردان پرکار و شماری از کسانی است که با او همکاری داشته اند. با خواندن این کتاب متعجب می شویم که خود بیلی وایلدر زمانی در ردای خبرنگاری با کسانی مثل فروید؛ اشتراوس و غیره مصاحبه کرده است.
آموختن از کارگردانی که شش جایزه اسکار در کارنامه اش دارد و یکی از محبوب ترین کارگردانان دنیاست فرصت خوبی است. کتاب هیچکس کامل نیست نگاهی دارد به زندگی بیلی وایلدر که با همان نکته سنجی های زیبا در سخنش بیان شده است. بیلی وایلدر خالق غرامت مضاعف، سانست بلوار، آپارتمان، بعضی ها داغش و دوست دارند، و تعطیلات از دست رفته است که از بهترین های سینمای هالیوود به شمار می روند.
بیلی وایلدر کارگردان و فیلم نامه نویس آمریکایی – اتریشی است که سرگذشت بسیار جالبی از مهاجرت تا پا گرفتن در دنیای فرصت های آمریکایی دارد. کسی که تا پایان عمر با لهجه انگلیسی صحبت می کرد و همیشه نکته ای داشت که شما را به فکر وا دارد بدون اینکه لبخندتان را محو کند.
کتابی که روان و شیوا ترجمه شده است و با خواندن هر صفحه لذت گفتگو با بیلی وایلدر را نصیب تان
کند.
این کتاب توسط آرش عزیزی ترجمه و توسط نشر نیلا چاپ شده است. کتاب جسارت امید، خاطرات
باراک اوباما از دیگر کارهای همین مترجم است.

از بیلی وایلدر

صندلی ای هست که نام کارگردان رویش نوشته شده، من متجاوز از چهل تا پنجاه سال روی آن نشسته ام، ولی نشستنم هرگز بیش از سه دقیقه طول نکشیده، هرگز، هرگز، گاهی هرگز روی آن نمینشینم

از کتاب هیچ کس کامل نیست

حرفه خوبی داشتم که ازش لذت می بردم. حتا از زجر کشیدن هایش هم لذت می بردم
چندتا کار خوب کردم و چند نفری رو سرگرم کردم. زندگی خیلی جالبی داشتم. از میان روزگار خیلی دراز و آدم های خیلی زیادی گذشتم. وقتی به وین برگشتم، نتونستم هیچ کدوم از کسانی که با من مدرسه می رفتند را زنده پیدا کنم. مادرم را از دست دادم، خانواده ام را، دوستانم را- در آشویتس؛ که نمی توانستم تجسمش کنم، چون
تجسم ناپذیر بود. و حالا این جا هستم

نظر خود را بنویسید

EN
EN